Η ΣΥΝΕΧΗΣ και ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ έχει ΝΕΟ όνομα: Presscopy

Η ΣΥΝΕΧΗΣ και ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ έχει ΝΕΟ όνομα: Presscopy

To mediacopy σας ευχαριστεί για την προτίμησή σας. Για καλύτερη και ΑΜΕΣΗ ενημέρωση δημιουργήσαμε το Presscopy με ΟΛΑ τα τελευταία ΝΕΑ και ΡΕΠΟΡΤΑΖ. Στο mediacopy θα διαβάζετε ΜΟΝΟ τις περιλήψεις των θεμάτων του Presscopy .

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2010

Η Ελλάδα βρίσκεται σε μεγάλο σταυροδρόμι








Απλός, σοβαρός και άνθρωπος που σκέφτεται πριν μιλήσει. Το σημαντικό είναι ότι έχει πράγματα να μας πει μέσα από τη δουλειά του και δεν είναι τυχαίο που έχει διαγράψει μέχρι στιγμής μια πετυχημένη πορεία σαν σκηνοθέτης, έχοντας περάσει σχεδόν από όλα τα είδη. Μέσα σε ατμόσφαιρα που θύμιζε ταινία του Κουστουρίτσα, ανάμεσα σε ήχους βαλκανικής μουσικής στην πλατεία Βικτωρίας γνωρίσαμε τον Χρήστο Δήμα, ο οποίος μας μίλησε για τη νέα ταινία του, τη «Νήσο», που προβάλλεται ήδη στις σκοτεινές αίθουσες, για την ταινία που ετοιμάζει να κάνει στη Γερμανία, αλλά και για τα πράγματα που τον προβληματίζουν σήμερα.

- Ποια είναι η ιστορία της «Νήσου» και πώς αποφασίσατε να σκηνοθετήσετε την ταινία;
Η «Νήσος» είναι μια ταινία η οποία έχει γυριστεί εξ ολοκλήρου στη Σίφνο. Το θέμα της είναι γύρω από μια κληρονομιά του προύχοντα του νησιού, ο οποίος αφήνει από είκοσι πέντε εκατομμύρια ευρώ στις τέσσερις Αρχές του τόπου: δηλαδή, στον παπά, τον δάσκαλο, τον δήμαρχο και τον αστυνόμο του νησιού. Προϋπόθεση για να πάρουν τα χρήματα είναι ότι θα πρέπει να διαβαστεί μια επιστολή που αφορά τον καθέναν και λίγο ή πολύ τους ξεμπροστιάζει όλα τους τα μυστικά. Από τις γυναίκες τους, τα παιδιά τους, τις ερωμένες τους, από ένα ολόκληρο γαϊτανάκι το οποίο συμβαίνει σε μια μικρή κοινότητα. Το πιο βασικό είναι ότι ένα ολόκληρο νησί μπαίνει σε αυτόν τον πειρασμό για το τι ξεμπροστιάζουμε και τι όχι για εκατό εκατομμύρια ευρώ. Το σενάριο το έχει γράψει ο Κώστας Παπαδόπουλος και η Ελενα Σολωμού. Είναι ένα σενάριο το οποίο ήρθε στα χέρια μου περίπου τέτοια εποχή πέρυσι από τον Γιάννη Ιακωβίδη, ο οποίος είναι ο παραγωγός της Black Orange. Θεώρησα ότι ήταν ένα ενδιαφέρον σενάριο που είχε μια πάρα πολύ σημαντική πρόκληση: το ότι θα έπρεπε περίπου είκοσι πέντε ηθοποιοί πρωταγωνιστές να παίξουν ακόμα και σε δεύτερους ρόλους. Επίσης, ήταν για μένα μια εξαιρετική ευκαιρία να συνεργαστώ με τόσο πολύ κόσμο και ηθοποιούς ταυτόχρονα.

- Ποιες ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε στα γυρίσματα;
Ηταν πολύ πιο εύκολα από ό,τι περίμενα, γιατί ήταν όλοι τους πάρα πολύ αφοσιωμένοι. Κάτι συνέβη σε αυτό το νησί και δεν υπήρχαν προσωπικές τάσεις να αναδειχθεί κάποιος παραπάνω ή κάποιος λιγότερο. Και νομίζω ότι, αν χρωστάω ένα μεγάλο ευχαριστώ, είναι σίγουρα στον Κώστα Βουτσά. Γιατί ο Κώστας Βουτσάς με τη σεμνότητά του και την αύρα του έβαλε ένα ταβάνι ήθους και καλής συμπεριφοράς στο γύρισμα. Οπότε αυτόματα κανείς άλλος δεν μπορούσε να πάει λιγότερο από ό,τι έδειχνε ο Κώστας. Και νομίζω ότι αυτό με βοήθησε πάρα πολύ. Αλλά ήταν όλοι τους εξαιρετικά παιδιά, ένας κι ένας και μου χάρισαν ένα καταπληκτικό καλοκαίρι.

- Αναβλήθηκαν τα γυρίσματα της ταινίας που ετοιμάζατε να γυρίσετε στην Αυστραλία με γνωστούς ξένους ηθοποιούς. Ποιος ήταν ο λόγος γι’ αυτό; Μπορείτε επίσης να μας πείτε μερικά λόγια για την υπόθεση της ταινίας;
Είναι ένα όνειρο το οποίο κυνηγάω εδώ και κάμποσα χρόνια. Το συγκεκριμένο πρόβλημα με αυτήν την ταινία είναι ότι δεν υπάρχει διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αυστραλίας και εμπορικών συναλλαγών γενικότερα. Σημαίνει ότι οι επενδυτές, οι Αυστραλοί, δεν μπορούσαν να πάρουν το ΟΚ από τους λογιστές τους. Αυτό τώρα το λογιστικό πρόβλημα για να ξεπεραστεί χρειαζόταν το υπουργείο Εξωτερικών, το υπουργείο Πολιτισμού, το υπουργείο Εμπορίου και μια θέληση γενικότερων πραγμάτων, η οποία έκανε την κατάσταση πάρα πολύ δυσκίνητη και δύσκολη. Υπάρχει μια στροφή να γίνει προς Γερμανία πλευρά. Δεν το παρατάμε αυτό το όνειρο, γιατί πρόκειται για μια πολύ ωραία ταινία που αξίζει να γίνει. Αλλά κάθε δυσκολία για καλό. Η υπόθεση της ταινίας αφορά δύο οικογένειες που στη διάρκεια μιας κηδείας έρχεται η μία αντιμέτωπη με την άλλη και δημιουργείται μια βεντέτα, έχοντας πάντα στον νου ότι στη διάρκεια των τριών ημερών της κηδείας δεν μπορεί να διαπραχτεί κανείς φόνος. Ολο αυτό σε ένα περιβάλλον ελληνικών οικογενειών σε μια ξένη χώρα. Επρόκειτο να γυριστεί στη Μελβούρνη. Τώρα το συζητάμε για Αμβούργο, αλλά χρειάζεται αυτό το background της ξένης χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: