Αμαρτίες δημάρχων παιδεύουσι... πολίτες ή, διαφορετικά, πολλές φορές η άγνοια μπορεί να κοστίσει ζωές.
Κάτοικοι στην άγονη γραμμή περιμένουν το ελικόπτερο για την απαραίτητη διακομιδή σε κάποιο νοσοκομείο κι όμως αυτό δεν φτάνει ποτέ... Οχι επειδή δεν θέλουν οι πιλότοι, αλλά επειδή κανένας δεν φρόντισε να τους ρωτήσει πού θα έπρεπε να γίνει ένα ελικοδρόμιο. Οσο κι αν ακούγεται απίθανο, είναι πραγματικότητα.
Τα ελικοδρόμια είναι ιδιοκτησίες των δήμων, οι οποίοι αποφασίζουν με βάση τα δικά τους κριτήρια πού υπάρχει διαθέσιμος χώρος να φτιάξουν ελικοδρόμιο στην περιοχή τους και σχεδόν ποτέ δεν ρωτούν τους πιλότους που κάνουν τις διακομιδές για να εκμεταλλευτούν τις γνώσεις τους.Αφού βρουν τον χώρο, απευθύνονται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να πάρουν άδεια. Ομως τότε είναι πολύ αργά. Παίρνουν άδεια υπό προϋποθέσεις. Ποτέ δεν έχουν κληθεί οι πιλότοι των ελικοπτέρων της Πολεμικής Αεροπορίας πριν κατασκευαστεί ένα ελικοδρόμιο να κάνουν δοκιμαστικές πτήσεις με διαφορετικές καιρικές συνθήκες ή ποτέ δεν έχει συνταχθεί μετεωρολογική μελέτη για υποψήφιο σημείο κατασκευής ελικοδρομίου, ώστε να επιλεγεί η καλύτερη δυνατή τοποθεσία. Για τον λόγο αυτό πολλά ελικοδρόμια δεν προσφέρουν ασφάλεια, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας, με αποτέλεσμα οι πτήσεις να χαρακτηρίζονται επικίνδυνες και να μη γίνονται όταν υπάρχουν ορισμένες προϋποθέσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ελικοδρόμιο στην Ανδρο, όπου ο συνδυασμός νύχτας και βοριά ακυρώνει τις μισές πτήσεις.
Ερημώνουν και δυσλειτουργούν
Ενα ακόμα σοβαρό πρόβλημα είναι η συντήρηση των ελικοδρομίων. Το γεγονός ότι δημιουργείται ένα ελικοδρόμιο δεν συνεπάγεται αυτόματα ότι θα λειτουργεί μια... ζωή. Η πραγματικότητα είναι ότι τα ελικοδρόμια χρειάζονται συχνά συντήρηση του φωτισμού, των οργάνων κλπ., η οποία μετά τα εγκαίνιά τους και αφού έχουν πάρει την άδεια, γίνεται πλημμελώς από τους αρμόδιους δήμους. Η ερήμωση επιφέρει και δυσλειτουργίες και είναι πολύ πιθανό όταν τα προβλήματα πολλαπλασιαστούν με την πάροδο του χρόνου, τα ελικόπτερα να ακυρώνουν τις πτήσεις λόγω επικινδυνότητας.
Θα μπορούσε τουλάχιστον η πολιτεία να νομοθετήσει καθιστώντας υποχρεωτική την παρουσία έμπειρων πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας στη διαδικασία επιλογής του χώρου που πρόκειται να κατασκευαστεί ένα ελικοδρόμιο. Και αυτό γιατί ο κυριότερος χρήστης των ελικοδρομίων, ιδιαίτερα για διακομιδές ασθενών, είναι η 384 Μοίρα ελικοπτέρων Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας και το σμήνος ελικοπτέρων άμεσης βοήθειας Α-109.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου