Η ΣΥΝΕΧΗΣ και ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ έχει ΝΕΟ όνομα: Presscopy

Η ΣΥΝΕΧΗΣ και ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ έχει ΝΕΟ όνομα: Presscopy

To mediacopy σας ευχαριστεί για την προτίμησή σας. Για καλύτερη και ΑΜΕΣΗ ενημέρωση δημιουργήσαμε το Presscopy με ΟΛΑ τα τελευταία ΝΕΑ και ΡΕΠΟΡΤΑΖ. Στο mediacopy θα διαβάζετε ΜΟΝΟ τις περιλήψεις των θεμάτων του Presscopy .

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

Αθλος 72 ωρών στο Αιγαίο

sailingImage via WikipediaΜε ένα σκάφος του 1966 και με πλοηγό τα αστέρια, δύο ιστιοπλόοι κατάφεραν να πραγματοποιήσουν έναν ναυτικό άθλο μέσα σε μόλις 72 ώρες! Ο Ιορδάνης Πασχαλίδης και ο Κώστας Τριγκώνης διέσχισαν όλο το Αιγαίο ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη και καταλήγοντας στα Χανιά.

Οι δύο ιστιοπλόοι έκαναν 560 ναυτικά μίλια δίχως την παραμικρή στάση και χωρίς τη βοήθεια ηλεκτρονικών οργάνων, GPS ή ραντάρ. Μέσα σε τρεις ημέρες έκαναν τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Κυρά Παναγιά-Σκύρος-Κάβο Ντόρο-Ανδρος-Τήνος-Σύρος-Σίφνος-Πολύαιγος-Κίμωλος-Μήλος-Χανιά.

Το εγχείρημα πραγματοποίησαν με ένα σκάφος Tornado Sailing, το οποίο έχει δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 37 ναυτικά μίλια, έχει μήκος 6 μέτρα, συνολική επιφάνεια πανιών 49 τ.μ. και βάρος λιγότερο από 155 κιλά. Το σκάφος σχεδιάστηκε το 1966 και βρίσκεται στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων από το 1976.

Ο Ιορδάνης Πασχαλίδης μίλησε στην «Espresso» για τη μοναδική εμπειρία που έζησε εκείνες τις τρεις ημέρες μέσα στη θάλασσα και για τις αντοχές και τα όριά τους που δοκιμάστηκαν. «Η ιδέα είχε πέσει πριν από δύο καλοκαίρια στη Χίο, κατά τη διάρκεια ιστιοπλοϊκού μαραθωνίου για άτομα με ειδικές ανάγκες. Ενα βράδυ σκεφτήκαμε όλοι μαζί ότι θα έπρεπε να κάνουμε κάτι διαφορετικό και τελικά το κάναμε. Ξεκινήσαμε την προετοιμασία αρκετούς μήνες νωρίτερα κάνοντας ειδικές προπονήσεις για να δούμε αν θα μπορούσαμε να αντέξουμε πάνω στο σκάφος για τόσες ώρες και κατά τη διάρκεια της νύχτας», τόνισε ο 44χρονος αθλητής.

«Κάναμε σχεδόν τρία εικοσιτετράωρα. Δεν σταθήκαμε, όμως, και πολύ τυχεροί καθώς ο άνεμος ήταν κόντρα και νότιος, παρά το γεγονός ότι διαλέξαμε τον Ιούλιο για να έχουμε μελτεμάκι. Πάνω στο σκάφος υπήρχε μόνο μία πυξίδα, ενώ είχαμε καταγράψει σε εμφανές σημείο τις πορείες που έπρεπε να καλύψουμε και τους φάρους που έπρεπε να περάσουμε και οι οποίοι λειτουργούσαν σαν φανάρια. Μάλιστα, ο φυσικός και παλιός ωκεανοπόρος Νότης Μπατσής μας είχε κάνει κάποια μαθήματα για τη ναυσιπλοΐα κατά τις νυχτερινές ώρες με πλοηγό τα αστέρια. Οπότε μπορούσαμε να προσανατολιζόμαστε τη νύχτα με τα αστέρια!»

Το ταξίδι ήταν κουραστικό για τους δύο άνδρες, αφού δεν μπορούσαν να ξεκουραστούν αρκετά, με αποτέλεσμα να διανύσουν τα 560 ναυτικά μίλια ουσιαστικά άγρυπνοι. Προσπαθούσαν να ξεκουραστούν κατά τη διάρκεια της ημέρας, αφού τα βράδια ήταν αδύνατο να κοιμηθούν. Το κρύο ήταν τσουχτερό και ανυπόφορο, παρά το γεγονός ότι είχαν εφοδιαστεί με χειμερινά ρούχα ιστιοπλοΐας.

«Η ικανοποίηση ήταν μεγάλη όταν φτάσαμε στα Χανιά και μας υποδέχτηκαν φίλοι, γνωστοί αλλά και απλός κόσμος. Είναι μεγάλη ιστορία να πραγματοποιείς τους στόχους σου. Να λες “θα το κάνω ό,τι και να γίνει”, να φτάνεις στα όριά σου και μάλιστα να τα ξεπερνάς κάποιες φορές. Η κούραση και το ότι βαδίζαμε σε πορείες που δεν είχαμε υπολογίσει κλονίζουν τη θέληση και την υπομονή».


ΕΥΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ / espressonews.gr 
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια: