Image via Wikipedia
Νέα «χαράτσια» εφευρίσκουν ορισμένες τράπεζες το τελευταίο χρονικό διάστημα για να αυξάνουν τα έσοδά τους. Χρέωση 10 ευρώ επιβλήθηκε σε εταιρεία του ευρύτερου δημόσιου τομέα από την Alpha Bank, προκειμένου να της χορηγηθεί γραπτή βεβαίωση υπολοίπου λογαριασμού, ενώ τέτοιου είδους «χαράτσι» δεν έβαλαν άλλες τράπεζες από τις οποίες η εταιρεία ζήτησε αντίστοιχες βεβαιώσεις.
Το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων έθεσε το θέμα στο γενικό γραμματέα Καταναλωτή κ. Δ. Σπυράκο ο οποίος ανέφερε ότι ''ανακύπτουν συνεχώς ζητήματα σχετικά με τους καταχρηστικούς όρους τραπεζών'' αλλά όπως ανέφερε, η νομολογία για το συγκεκριμένο θέμα είναι ξεκάθαρη. Δηλαδή, ότι η χρέωση αυτή σε φυσικά και νομικά πρόσωπα θα πρέπει να είναι δωρεάν. Παρά ταύτα, συνέχισε ο γενικός γραμματέας, η υπηρεσία λαμβάνει καθημερινά καταγγελίες σχετικά με καταχρηστικές συμπεριφορές χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων απέναντι στους καταναλωτές - πελάτες τους που χρειάζονται περαιτέρω διερεύνηση ''και αυτό κάνουμε'' όπως σημειώνει ο κ. Σπυράκος.
Από την πλευρά τους, στελέχη της τράπεζας αναφέρουν ότι όταν ζητούνται επιπλέον τραπεζικές εργασίες και έχουν χαμηλό χρηματικό υπόλοιπο οι λογαριασμοί των εταιρειών, τότε μπορεί να υπάρξει μια μικρή χρέωση στον πελάτη.
Πάντως, η εξαιρετικά χρονοβόρα γραφειοκρατική διαδικασία που απαιτείται για τη διερεύνηση αυτών των ζητημάτων μέχρι να ολοκληρωθεί και να επιβληθεί η όχι πρόστιμο αφαιρεί από τη Γενική Γραμματεία ένα σημαντικό πλεονέκτημα, αυτό των γρήγορων αντανακλαστικών για την προστασία του καταναλωτή. Το πρόβλημα αυτό διευθετείται στο σχέδιο νόμου που αναμένεται σύντομα να συζητηθεί στη Βουλή σχετικά με την προστασία του καταναλωτή.
Το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων έθεσε το θέμα στο γενικό γραμματέα Καταναλωτή κ. Δ. Σπυράκο ο οποίος ανέφερε ότι ''ανακύπτουν συνεχώς ζητήματα σχετικά με τους καταχρηστικούς όρους τραπεζών'' αλλά όπως ανέφερε, η νομολογία για το συγκεκριμένο θέμα είναι ξεκάθαρη. Δηλαδή, ότι η χρέωση αυτή σε φυσικά και νομικά πρόσωπα θα πρέπει να είναι δωρεάν. Παρά ταύτα, συνέχισε ο γενικός γραμματέας, η υπηρεσία λαμβάνει καθημερινά καταγγελίες σχετικά με καταχρηστικές συμπεριφορές χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων απέναντι στους καταναλωτές - πελάτες τους που χρειάζονται περαιτέρω διερεύνηση ''και αυτό κάνουμε'' όπως σημειώνει ο κ. Σπυράκος.
Από την πλευρά τους, στελέχη της τράπεζας αναφέρουν ότι όταν ζητούνται επιπλέον τραπεζικές εργασίες και έχουν χαμηλό χρηματικό υπόλοιπο οι λογαριασμοί των εταιρειών, τότε μπορεί να υπάρξει μια μικρή χρέωση στον πελάτη.
Πάντως, η εξαιρετικά χρονοβόρα γραφειοκρατική διαδικασία που απαιτείται για τη διερεύνηση αυτών των ζητημάτων μέχρι να ολοκληρωθεί και να επιβληθεί η όχι πρόστιμο αφαιρεί από τη Γενική Γραμματεία ένα σημαντικό πλεονέκτημα, αυτό των γρήγορων αντανακλαστικών για την προστασία του καταναλωτή. Το πρόβλημα αυτό διευθετείται στο σχέδιο νόμου που αναμένεται σύντομα να συζητηθεί στη Βουλή σχετικά με την προστασία του καταναλωτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου