Συγκεκριμένα, το ΕΛΚΕΚΑ προτείνει στους καταναλωτές πριν προχωρήσουν στις αγορές τους να σκεφτούν τις πραγματικές ανάγκες τους και να κάνουν έρευνα αγοράς, να μην αγοράζουν με τη λογική του φθηνού προϊόντα τα οποία δεν χρειάζονται και να μην παρασύρονται από τις διαφημίσεις
Ελαττωματικά προϊόντα
Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην περίπτωση που η αγορά αποδειχθεί ότι αφορά ελαττωματικό προϊόν. Σύμφωνα με το ΕΛΚΕΚΑ, στην περίπτωση αυτή θα πρέπει το ελαττωματικό προϊόν να επιστραφεί αμέσως και είτε να αντικατασταθεί με άλλο προϊόν είτε να επιστραφούν τα χρήματα που δόθηκαν. Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων.
Σημειώνεται πως ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν από την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
Αποδείξεις
Το ΕΛΚΕΚΑ υπενθυμίζει στους καταναλωτές ότι το κάθε είδος/προϊόν θα πρέπει να γράφει δύο τιμές, μία που ίσχυε πριν από την έκπτωση και μία που προκύπτει μετά, καθώς και το ποσοστό της έκπτωσης, το οποίο πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προϊόντος.
Επιπλέον, συστήνεται η αγορά να αφορά σε εποχιακά είδη και να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στους όρους που διέπουν τη συναλλαγή εφόσον η αγορά γίνεται με δόσεις ή με πιστωτικές κάρτες και τέλος καλούνται οι καταναλωτές να ζητούν αποδείξεις για όλες τις αγορές τους, καθώς τυχόν έλεγχος στο δρόμο μπορεί να επιφέρει μεγάλο πρόστιμο εάν ο καταναλωτής δεν έχει τη σχετική απόδειξη. Οι καταναλωτές μπορούν να καταγγείλουν κάθε περίπτωση πλασματικών εκπτώσεων ή ελαττωματικών προϊόντων στο ΕΛΚΕΚΑ στο 210-3803116 ή στο 1520.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου