«Κάθε νύχτα, υπάρχει έλλειμμα ασφάλειας: οι ανιχνευτές μετάλλων είναι σβηστοί, οι θύρες πρόσβασης στα αεροπλάνα δεν ελέγχονται, τα γραφεία μένουν ανοιχτά. Πρόκειται για μια» τρύπα» τουλάχιστον δύο ωρών κατά τις οποίες η απαγορευμένη ζώνη του διεθνούς τέρμιναλ T3 καθίσταται προσβάσιμη στον οποιονδήποτε, θεωρητικά ακόμη και σε κάποιον που έχει όπλα ή εκρηκτικά», γράφει ο δημοσιογράφος.
Φωτογραφίες που δημοσιεύονται στο περιοδικό δείχνουν τον δημοσιογράφο να περνάει από έναν ανιχνευτή μετάλλων, να κάθεται πίσω από ένα γκισέ για τσεκ-ιν, σε ένα γραφείο ή στο γκισέ μιας εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων.
«Τη νύχτα, το αεροδρόμιο είναι μια ζώνη που δεν ανήκει σε κανένα: δεν υπάρχουν φύλακες, δεν υπάρχουν συναγερμοί, δεν υπάρχει κανείς για να ελέγχει», γράφει το περιοδικό, σύμφωνα με το οποίο το ρεπορτάζ αυτό έγινε «μια Κυριακή στα τέλη Ιανουαρίου, λίγο μετά τη μία το πρωί».
«Λίγες ημέρες αργότερα, προσπαθήσαμε και πάλι τη νύχτα και το σκηνικό ήταν το ίδιο. Κανένας αστυνομικός, τα γραφεία του τελωνείου κλειστά, οι καραμπινιέροι σε νυκτερινό διάλειμμα», συνεχίζει το περιοδικό, σύμφωνα με το οποίο η πρώτη πρωινή πτήση είναι προγραμματισμένη στις 05.40, ώστε το αεροδρόμιο να «ξυπνά» περίπου δύο ώρες νωρίτερα και να αρχίζει να λειτουργεί φυσιολογικά με όλους τους ελέγχους.
Τη νύχτα, το αεροδρόμιο «είναι ένα λούνα-παρκ, μπορείς να κάνεις τα πάντα μόνος σου», γράφει χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος.
«Μπορείς να σαμποτάρεις, να προκαλέσεις ζημιές, να κλέψεις, να συνδεθείς με το εσωτερικό δίκτυο των υπολογιστών, να θέσεις σε λειτουργία τον ιμάντα (...) μετά γύρω στις 03.30, όταν το Φιουμιτσίνο ξυπνάει νωχελικά, μπορείς να ξανανέβεις στο αυτοκίνητό σου και να φύγεις χωρίς πρόβλημα», καταλήγει ο δημοσιογράφος.
Σημειώνεται ότι περίπου 33 εκατομμύρια άνθρωποι περνούν κάθε χρόνο από το αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο της Ρώμης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου