Εντεχνο-λαϊκό; Νεο-ρεμπέτικο; Μια καινούργια εκδοχή της ελληνικής φολκ; Ή μια λαϊκή εκδοχή της ροκ; Οπως και να το βαφτίσουμε, το σίγουρο είναι πως το 1978 η «Εκδίκηση της Γυφτιάς» άλλαζε τα μουσικά μας πράγματα.
Η διακριτική συμπεριφορά ήταν αντιστρόφως ανάλογη με τη φόρα που μας επισκέφτηκε η πρωτοπορία του Παπάζογλου στους προσωπικούς του δίσκους, στις προτάσεις που έκανε ως παραγωγός (συστήνοντάς μας τον Μάλαμα, τον Περίδη και τον Θανάση Παπακωνσταντίνου) και ως κεντρικό πρόσωπο αυτού που μάθαμε να λέμε «Σχολή της Θεσσαλονίκης». Είναι όμως και σαφής σ'όποιον μετρήσει πόσα από τα τραγούδια του Παπάζογλου μπήκαν τα τελευταία χρόνια στα σπίτια, στις παρέες και στα γλέντια μας αβίαστα, με τον τρόπο που πάντα ο κόσμος «υιοθετεί» τα καλά τραγούδια. Απόδειξη τα 36 από τα κορυφαία της εργογραφίας του, που συγκεντρώθηκαν σε τρία cd και προσφέρονται από την «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» από αυτή την Κυριακή. Ανάμεσά τους δύο εμβληματικά από την «Εκδίκηση της Γυφτιάς»: το «Κανείς εδώ δεν τραγουδά» με τη δική του μουσική και στίχους του Τάκη Σιμώτα και το «Τρελή κι αδέσποτη» των Νίκου Ξυδάκη - Μανώλη Ρασούλη.
Εμβληματικά του αειθαλούς ρόκερ Θεσσαλονικιού με το τζιν, την κόκκινη μπαντάνα και τη λυγμική λαϊκή φωνή είναι κι όλα τα άλλα: «Αύγουστος», «Λεμόνι στην πορτοκαλιά», «Φύσηξε Βαρδάρης», «Ο μοναχός ο άνθρωπος» κ.ά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου