Στην εκπόνηση μελέτης οικονομικής βιωσιμότητας για την επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου κατά 50 χιλιόμετρα από τη Μεγαλόπολη στην Καλαμάτα θα προχωρήσει προσεχώς ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), μέσα σε 7 μήνες από τη στιγμή που θα του ανατεθεί. Αυτό προέκυψε από τη χθεσινή σύσκεψη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος υπό τον αρμόδιο υφυπουργό Γιάννη Μανιάτη, με τη συμμετοχή των βουλευτών Δημήτρη Κουσελά, Νάντιας Γιαννακοπούλου, Οδυσσέα Βουδούρη και Γιάννη Λαμπρόπουλου, αλλά και του δημάρχου Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα. Στα θετικά και οι τεχνικές προδιαγραφές του δικτύου, που μπορούν να εξυπηρετήσουν τις μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ειδικότερα, ο αγωγός μέχρι την Κόρινθο έχει διάμετρο 30 ίντσες και από εκεί και κάτω 24, κάτι που επιτρέπει την επέκτασή του ώστε να εξυπηρετείται όχι μόνο η Καλαμάτα, αλλά σε δεύτερη φάση η Πάτρα, ο Πύργος και η Σπάρτη. Το κόστος του αγωγού ανέρχεται σε 800.000 ευρώ το χιλιόμετρο, που σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει πολύ προσεκτική δουλειά κατά τη μελέτη, αφού δεν αποκλείεται με αυτά τα δεδομένα το συνολικό κόστος του αγωγού να αγγίξει αυτό της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου.
Οπως σημειώθηκε κατά τη σύσκεψη, θα απαιτηθούν και απαλλοτριώσεις καθώς ανά περίπτωση χρειάζονται 20-40 μέτρα για την κατασκευή, τα οποία όμως μετά την ολοκλήρωση του έργου μπορούν να καλλιεργηθούν υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Την ευθύνη της μελέτης και της διαχείρισης του κεντρικού αγωγού την έχει ο ΔΕΣΦΑ και από εκεί μέχρι τους καταναλωτές η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ).
Οι 3 Μεσσήνιοι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σε κοινή τους ανακοίνωση τονίζουν μεταξύ άλλων: “Προς υποστήριξη αυτού του αιτήματος αναφέρθηκε ότι η περιοχή της Καλαμάτας αποτελεί το μεγαλύτερο οικιστικό συγκρότημα με συνεχή αυξητική πορεία στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Επίσης, η προέκταση του αγωγού θα εξυπηρετήσει τις οικιακές ανάγκες ενός πληθυσμού άνω των 100.000, τις ανάγκες των βιομηχανικών περιοχών και θερμοκηπιακών μονάδων περίπου 3.500 στρ., καθώς και την τουριστική ανάπτυξη που προέρχεται κυρίως από τη λειτουργία της Costa Navarino”.
Παρών στη σύσκεψη ήταν και ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Γιώργος Παπαρσένος.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Καλαμάτας
Ειδικότερα, ο αγωγός μέχρι την Κόρινθο έχει διάμετρο 30 ίντσες και από εκεί και κάτω 24, κάτι που επιτρέπει την επέκτασή του ώστε να εξυπηρετείται όχι μόνο η Καλαμάτα, αλλά σε δεύτερη φάση η Πάτρα, ο Πύργος και η Σπάρτη. Το κόστος του αγωγού ανέρχεται σε 800.000 ευρώ το χιλιόμετρο, που σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει πολύ προσεκτική δουλειά κατά τη μελέτη, αφού δεν αποκλείεται με αυτά τα δεδομένα το συνολικό κόστος του αγωγού να αγγίξει αυτό της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου.
Οπως σημειώθηκε κατά τη σύσκεψη, θα απαιτηθούν και απαλλοτριώσεις καθώς ανά περίπτωση χρειάζονται 20-40 μέτρα για την κατασκευή, τα οποία όμως μετά την ολοκλήρωση του έργου μπορούν να καλλιεργηθούν υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Την ευθύνη της μελέτης και της διαχείρισης του κεντρικού αγωγού την έχει ο ΔΕΣΦΑ και από εκεί μέχρι τους καταναλωτές η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ).
Οι 3 Μεσσήνιοι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σε κοινή τους ανακοίνωση τονίζουν μεταξύ άλλων: “Προς υποστήριξη αυτού του αιτήματος αναφέρθηκε ότι η περιοχή της Καλαμάτας αποτελεί το μεγαλύτερο οικιστικό συγκρότημα με συνεχή αυξητική πορεία στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Επίσης, η προέκταση του αγωγού θα εξυπηρετήσει τις οικιακές ανάγκες ενός πληθυσμού άνω των 100.000, τις ανάγκες των βιομηχανικών περιοχών και θερμοκηπιακών μονάδων περίπου 3.500 στρ., καθώς και την τουριστική ανάπτυξη που προέρχεται κυρίως από τη λειτουργία της Costa Navarino”.
Παρών στη σύσκεψη ήταν και ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Γιώργος Παπαρσένος.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Καλαμάτας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου