Ούτε στους χειρότερους εφιάλτες τους οι περίπου 500εργαζόμενοι του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων δεν θα μπορούσαν να φανταστούν το τεράστιο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν, εξαιτίας παρανομιών που έχουν γίνει στη μισθοδοσία τους από τις εκάστοτε διοικήσεις του Οργανισμού από το 2000 μέχρι και σήμερα...Με βάση απόφαση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (9.8.2011), οι εργαζόμενοι αλλά και οι υπάλληλοι που βγήκαν στη σύνταξη μετά το 2000 θα πρέπει να επιστρέψουν στο Δημόσιο όσα επιπλέον χρήματα έλαβαν από τον φορέα τους καθώς οι αυξήσεις που τους δόθηκαν... κρίθηκαν παράνομες!
«Παγώνει» τη μισθοδοσία
Ήδη το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει αποδεχθεί την απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και έχει «παγώσει» τη μισθοδοσία του ΟΣΚ ζητώντας να ξεκαθαρίσει το θέμα και επιπλέον να αρχίσει η διαδικασία της επιστροφής των επιπλέον χρημάτων που έλαβαν με την κριθείσα ως παράνομη διαδικασία οι ..........
εργαζόμενοι του Οργανισμού.
Το πρόβλημα δημιουργήθηκε το 2000, όταν ο ΟΣΚ, ο ΟΔΔΥ και οι Κεντρικές Αγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου μετατράπηκαν σε Α.Ε. Τότε όλες οι άλλες εταιρείες πλην του ΟΣΚ εναρμονίστηκαν με τον Νόμο 2703/99 και πλήρωναν τους εργαζομένους τους με μισθούς δημοσίων υπαλλήλων. Στον ΟΣΚ όμως δεν συνέβη το ίδιο. Η τότε διοίκηση του Οργανισμού έκανε δικές της συλλογικές συμβάσεις εργασίας, καθώς είχε το δικαίωμα, και έδινε μισθούς αγοράς και όχι Δημοσίου.
Για παράδειγμα, βάσει της έρευνας που έκανε ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής, η οποία να σημειωθεί ότι άρχισε το 2008 και τελείωσε φέτος, αναφέρεται: «Οι μικτές καταβαλλόμενες αποδοχές είναι υψηλότερες των αντιστοίχων μικτών αποδοχών του μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων κατά 85% περίπου για τους διευθυντές, κατά 70% περίπου για τους τμηματάρχες και 60% για τους υπαλλήλους του ληφθέντος δείγματος».
Πιο αναλυτικά, ο Ρακιντζής στο δείγμα που εξέτασε εντόπισε διευθυντή που, αν πληρωνόταν με μισθό δημοσίου υπαλλήλου, θα έπρεπε το 2008 να εισπράττει 2.181 ευρώ, ενώ με βάση τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας που έκανε ο ΟΣΚ για τους υπαλλήλους του εισέπραττε 3.394 ευρώ. Εκτός των χρημάτων αυτών, εκείνη τη χρονιά έλαβε και άλλα 9.020 ευρώ από συμμετοχή του σε επιτροπές, επιδόματα και υπερωρίες.
Εκτός βέβαια από την κατασπατάληση χρημάτων στους μισθούς, στον ΟΣΚ, όπως αναφέρει το πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, καταβάλλονταν 13 επιδόματα στους εργαζομένους, ενώ οι υπερωρίες που δίδονταν ξεπερνούν τα όρια της φαντασίας κάθε δημοσίου υπαλλήλου.
Αυξήσεις με... νομική κάλυψη!!
Ειδικότερα οι δαπάνες για τις υπερωρίες αυξήθηκαν κατά 40% μέσα σε δύο χρόνια φτάνοντας τα σχεδόν 900.000 ευρώ για 470 υπαλλήλους, οι δαπάνες για συμμετοχή εργαζομένων σε επιτροπές διαγωνισμών κατά το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν κατά περίπου 70%, ενώ η δαπάνη αποζημίωσης για έξοδα κίνησης του προσωπικού της εταιρείας, το ίδιο πάλι χρονικό διάστημα, αυξήθηκε κατά περίπου 140%.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί και η μεγάλη... συμβολή των δικηγόρων του ΟΣΚ στην όλη υπόθεση, αφού αυτοί διαβεβαίωναν τους πάντες ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Οι δικηγόροι, λοιπόν, σύμφωνα με την απόφαση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, είχαν φροντίσει και αυτοί να παίρνουν τις αυξήσεις τους.
Πιο συγκεκριμένα, η απόφαση αναφέρει για την περίπτωσή τους: «Αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου της ΟΣΚ Α.Ε. με τις οποίες εγκρίθηκε η υπαγωγή των δικηγόρων με σχέση έμμισθης εντολής στο καθεστώς των συλλογικών συμβάσεων εργασίας οι οποίες ισχύουν για τους εργαζόμενους του ΟΣΚ δεν είναι νόμιμες».
Τρία χρόνια έλεγχος
«Εμείς είχαμε επισημάνει το πρόβλημα με τη μισθοδοσία του ΟΣΚ από το 2008, όταν τελείωσε ο έλεγχος, αλλά δυστυχώς έπρεπε να περάσουν σχεδόν τρία χρόνια μέχρι και επίσημα να σταματήσει να υφίσταται αυτή η κατάσταση», αναφέρει στο «Π» ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζής, υπογραμμίζοντας ότι το θέμα δεν επρόκειτο να λυθεί αν δεν ελάμβανε απόφαση η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, καθώς η υπόθεση πήγε να... συνθλιβεί στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας.
Να σημειωθεί ότι όλες οι αρμόδιες κρατικές ελεγκτικές υπηρεσίες δεν έπαιρναν θέση επί του θέματος και το παρέπεμπαν στα ανώτερα κλιμάκια από αυτές, μέχρι που πήγε στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Τώρα, με βάση την απόφαση αυτή, θα γίνουν οι καταλογισμοί στους εργαζόμενους του ΟΣΚ με γνώμονα τους μισθούς του Δημοσίου. Στη συνέχεια, αφού καταμετρηθούν τα παραπάνω χρήματα που έχουν εισπράξει όλα αυτά τα χρόνια, θα πρέπει να τα επιστρέψουν. Στο ενδεχόμενο δε που κάποιος δηλώσει αδυναμία επιστροφής - και αυτό βέβαια είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα συμβεί - το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να προχωρήσει σε κατασχέσεις περιουσιών προκειμένου να του επιστραφούν έντοκα τα χρήματα που έχει δώσει. Το ίδιο ισχύει και για τους εργαζόμενους του ΟΣΚ που συνταξιοδοτήθηκαν μετά το έτος 2000. Ωστόσο, επειδή τέτοια περίπτωση δεν έχει συμβεί ποτέ στα χρονικά της χώρας, δεν αποκλείεται να γίνει συμβιβασμός, καθώς από την πλευρά των εργαζομένων είναι σίγουρο ότι δεν υπήρχε δόλος στην υπόθεση αύξησης των μισθών τους, αφού τις αποφάσεις τις ελάμβαναν τα εκάστοτε διοικητικά συμβούλια που ορίζονταν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Σ’ αυτή την περίπτωση οι οφειλές θα παραγραφούν από τα έσοδα του κράτους, οπότε... τζάμπα η φασαρία.
ΠΟΝΤΙΚΙ
«Παγώνει» τη μισθοδοσία
Ήδη το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει αποδεχθεί την απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και έχει «παγώσει» τη μισθοδοσία του ΟΣΚ ζητώντας να ξεκαθαρίσει το θέμα και επιπλέον να αρχίσει η διαδικασία της επιστροφής των επιπλέον χρημάτων που έλαβαν με την κριθείσα ως παράνομη διαδικασία οι ..........
εργαζόμενοι του Οργανισμού.
Το πρόβλημα δημιουργήθηκε το 2000, όταν ο ΟΣΚ, ο ΟΔΔΥ και οι Κεντρικές Αγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου μετατράπηκαν σε Α.Ε. Τότε όλες οι άλλες εταιρείες πλην του ΟΣΚ εναρμονίστηκαν με τον Νόμο 2703/99 και πλήρωναν τους εργαζομένους τους με μισθούς δημοσίων υπαλλήλων. Στον ΟΣΚ όμως δεν συνέβη το ίδιο. Η τότε διοίκηση του Οργανισμού έκανε δικές της συλλογικές συμβάσεις εργασίας, καθώς είχε το δικαίωμα, και έδινε μισθούς αγοράς και όχι Δημοσίου.
Για παράδειγμα, βάσει της έρευνας που έκανε ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής, η οποία να σημειωθεί ότι άρχισε το 2008 και τελείωσε φέτος, αναφέρεται: «Οι μικτές καταβαλλόμενες αποδοχές είναι υψηλότερες των αντιστοίχων μικτών αποδοχών του μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων κατά 85% περίπου για τους διευθυντές, κατά 70% περίπου για τους τμηματάρχες και 60% για τους υπαλλήλους του ληφθέντος δείγματος».
Πιο αναλυτικά, ο Ρακιντζής στο δείγμα που εξέτασε εντόπισε διευθυντή που, αν πληρωνόταν με μισθό δημοσίου υπαλλήλου, θα έπρεπε το 2008 να εισπράττει 2.181 ευρώ, ενώ με βάση τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας που έκανε ο ΟΣΚ για τους υπαλλήλους του εισέπραττε 3.394 ευρώ. Εκτός των χρημάτων αυτών, εκείνη τη χρονιά έλαβε και άλλα 9.020 ευρώ από συμμετοχή του σε επιτροπές, επιδόματα και υπερωρίες.
Εκτός βέβαια από την κατασπατάληση χρημάτων στους μισθούς, στον ΟΣΚ, όπως αναφέρει το πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, καταβάλλονταν 13 επιδόματα στους εργαζομένους, ενώ οι υπερωρίες που δίδονταν ξεπερνούν τα όρια της φαντασίας κάθε δημοσίου υπαλλήλου.
Αυξήσεις με... νομική κάλυψη!!
Ειδικότερα οι δαπάνες για τις υπερωρίες αυξήθηκαν κατά 40% μέσα σε δύο χρόνια φτάνοντας τα σχεδόν 900.000 ευρώ για 470 υπαλλήλους, οι δαπάνες για συμμετοχή εργαζομένων σε επιτροπές διαγωνισμών κατά το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν κατά περίπου 70%, ενώ η δαπάνη αποζημίωσης για έξοδα κίνησης του προσωπικού της εταιρείας, το ίδιο πάλι χρονικό διάστημα, αυξήθηκε κατά περίπου 140%.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί και η μεγάλη... συμβολή των δικηγόρων του ΟΣΚ στην όλη υπόθεση, αφού αυτοί διαβεβαίωναν τους πάντες ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Οι δικηγόροι, λοιπόν, σύμφωνα με την απόφαση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, είχαν φροντίσει και αυτοί να παίρνουν τις αυξήσεις τους.
Πιο συγκεκριμένα, η απόφαση αναφέρει για την περίπτωσή τους: «Αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου της ΟΣΚ Α.Ε. με τις οποίες εγκρίθηκε η υπαγωγή των δικηγόρων με σχέση έμμισθης εντολής στο καθεστώς των συλλογικών συμβάσεων εργασίας οι οποίες ισχύουν για τους εργαζόμενους του ΟΣΚ δεν είναι νόμιμες».
Τρία χρόνια έλεγχος
«Εμείς είχαμε επισημάνει το πρόβλημα με τη μισθοδοσία του ΟΣΚ από το 2008, όταν τελείωσε ο έλεγχος, αλλά δυστυχώς έπρεπε να περάσουν σχεδόν τρία χρόνια μέχρι και επίσημα να σταματήσει να υφίσταται αυτή η κατάσταση», αναφέρει στο «Π» ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζής, υπογραμμίζοντας ότι το θέμα δεν επρόκειτο να λυθεί αν δεν ελάμβανε απόφαση η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, καθώς η υπόθεση πήγε να... συνθλιβεί στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας.
Να σημειωθεί ότι όλες οι αρμόδιες κρατικές ελεγκτικές υπηρεσίες δεν έπαιρναν θέση επί του θέματος και το παρέπεμπαν στα ανώτερα κλιμάκια από αυτές, μέχρι που πήγε στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Τώρα, με βάση την απόφαση αυτή, θα γίνουν οι καταλογισμοί στους εργαζόμενους του ΟΣΚ με γνώμονα τους μισθούς του Δημοσίου. Στη συνέχεια, αφού καταμετρηθούν τα παραπάνω χρήματα που έχουν εισπράξει όλα αυτά τα χρόνια, θα πρέπει να τα επιστρέψουν. Στο ενδεχόμενο δε που κάποιος δηλώσει αδυναμία επιστροφής - και αυτό βέβαια είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα συμβεί - το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να προχωρήσει σε κατασχέσεις περιουσιών προκειμένου να του επιστραφούν έντοκα τα χρήματα που έχει δώσει. Το ίδιο ισχύει και για τους εργαζόμενους του ΟΣΚ που συνταξιοδοτήθηκαν μετά το έτος 2000. Ωστόσο, επειδή τέτοια περίπτωση δεν έχει συμβεί ποτέ στα χρονικά της χώρας, δεν αποκλείεται να γίνει συμβιβασμός, καθώς από την πλευρά των εργαζομένων είναι σίγουρο ότι δεν υπήρχε δόλος στην υπόθεση αύξησης των μισθών τους, αφού τις αποφάσεις τις ελάμβαναν τα εκάστοτε διοικητικά συμβούλια που ορίζονταν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Σ’ αυτή την περίπτωση οι οφειλές θα παραγραφούν από τα έσοδα του κράτους, οπότε... τζάμπα η φασαρία.
ΠΟΝΤΙΚΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου