Με κατάσχεση πλοίων της απειλεί την Cosco ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, καθώς η κινεζική εταιρεία έχει σταματήσει να πληρώνει συμβόλαια που έκλεισε όταν οι ναύλοι βρίσκονταν στα υψηλά του κύκλου.
Όπως δήλωσε ο Γ. Οικονόμου στους Financial Times, η στάση που τηρεί η Cosco σε συμβόλαια που υπογράφηκαν το 2008, στο αποκορύφωμα της άνθησης της ναυτιλίας, ενδέχεται να αντανακλούν την αδυναμία της εταιρείας να κατανοήσει τη σημασία που έχει η τήρηση παλαιότερων συμφωνιών. Η Cosco, που σήμερα αποτελεί την πρώτη διαχειρίστρια πλοίων dry bulk, που μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα και άλλες πρώτες ύλες, αποτελεί έναν σχετικά νέο παίκτη της αγοράς, που βρέθηκε στις κορυφαίες θέσεις μόνο μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια.
Όπως δήλωσε στην εφημερίδα ο Έλληνας εφοπλιστής, ενώ προσπαθεί να δώσει στην Cosco χρόνο για να βρει τα χρήματα που του οφείλει, η μόνη εναλλακτική που έχει είναι να προχωρήσει σε κατασχέσεις πλοίων της εταιρείας, παγκοσμίως.
Έχει ήδη επιτύχει απόφαση που θέτει ένα πλοίο της Cosco υπό τον έλεγχο του δικαστηρίου, με αποτέλεσμα να απαγορεύεται η έξοδός του από το λιμάνι της Λουιζιάνα, όμως, όπως δηλώνει ο κ. Οικονόμου, στόχος του είναι να επιλύσει τις διαφορές του με την κινεζική εταιρεία με φιλικό τρόπο.
Η Cosco έχει δηλώσει ότι αναστέλλει κάποιες πληρωμές στο πλαίσιο ενός προγράμματος περικοπής κόστους, που στοχεύει να μεγιστοποιήσει τις αποδόσεις για τους μετόχους της.
Ο Γ. Οικονόμου ισχυρίζεται ότι είναι ο πλέον εκτεθειμένος απέναντι στις τακτικές της Cosco, καθώς έχει μισθώσει 17 ή 18 πλοία στην εταιρεία. Τα δύο τρίτα εξ αυτών ανήκουν στην εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία του DryShips και τα υπόλοιπα σε ιδιωτικές του εταιρείες. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, το ύψος των συμβολαίων που έχει κλείσει με την Cosco ανέρχεται σε 500 εκατ. δολάρια.
isotimia,gr
Όπως δήλωσε ο Γ. Οικονόμου στους Financial Times, η στάση που τηρεί η Cosco σε συμβόλαια που υπογράφηκαν το 2008, στο αποκορύφωμα της άνθησης της ναυτιλίας, ενδέχεται να αντανακλούν την αδυναμία της εταιρείας να κατανοήσει τη σημασία που έχει η τήρηση παλαιότερων συμφωνιών. Η Cosco, που σήμερα αποτελεί την πρώτη διαχειρίστρια πλοίων dry bulk, που μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα και άλλες πρώτες ύλες, αποτελεί έναν σχετικά νέο παίκτη της αγοράς, που βρέθηκε στις κορυφαίες θέσεις μόνο μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια.
Όπως δήλωσε στην εφημερίδα ο Έλληνας εφοπλιστής, ενώ προσπαθεί να δώσει στην Cosco χρόνο για να βρει τα χρήματα που του οφείλει, η μόνη εναλλακτική που έχει είναι να προχωρήσει σε κατασχέσεις πλοίων της εταιρείας, παγκοσμίως.
Έχει ήδη επιτύχει απόφαση που θέτει ένα πλοίο της Cosco υπό τον έλεγχο του δικαστηρίου, με αποτέλεσμα να απαγορεύεται η έξοδός του από το λιμάνι της Λουιζιάνα, όμως, όπως δηλώνει ο κ. Οικονόμου, στόχος του είναι να επιλύσει τις διαφορές του με την κινεζική εταιρεία με φιλικό τρόπο.
Η Cosco έχει δηλώσει ότι αναστέλλει κάποιες πληρωμές στο πλαίσιο ενός προγράμματος περικοπής κόστους, που στοχεύει να μεγιστοποιήσει τις αποδόσεις για τους μετόχους της.
Ο Γ. Οικονόμου ισχυρίζεται ότι είναι ο πλέον εκτεθειμένος απέναντι στις τακτικές της Cosco, καθώς έχει μισθώσει 17 ή 18 πλοία στην εταιρεία. Τα δύο τρίτα εξ αυτών ανήκουν στην εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία του DryShips και τα υπόλοιπα σε ιδιωτικές του εταιρείες. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, το ύψος των συμβολαίων που έχει κλείσει με την Cosco ανέρχεται σε 500 εκατ. δολάρια.
isotimia,gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου