Η ΣΥΝΕΧΗΣ και ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ έχει ΝΕΟ όνομα: Presscopy

Η ΣΥΝΕΧΗΣ και ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ έχει ΝΕΟ όνομα: Presscopy

To mediacopy σας ευχαριστεί για την προτίμησή σας. Για καλύτερη και ΑΜΕΣΗ ενημέρωση δημιουργήσαμε το Presscopy με ΟΛΑ τα τελευταία ΝΕΑ και ΡΕΠΟΡΤΑΖ. Στο mediacopy θα διαβάζετε ΜΟΝΟ τις περιλήψεις των θεμάτων του Presscopy .

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2011

Θεσσαλονίκη : 200 τροχαία στην... καρμανιόλα της περιφερειακής!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΓΟΡΑΣΤΟΥ / aggelioforos.gr
Σημείο - «καρμανιόλα», ένα από τα χειρότερα της περιφερειακής οδού, χαρακτηρίζεται η οδός που συνδέει την εσωτερική περιφερειακή με την Εγνατία οδό (εξωτερική περιφερειακή οδός) στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα, όπως προκύπτει και από στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης.
Πριν από μερικές ημέρες η Τροχαία απέστειλε έγγραφο στην «Εγνατία Οδό ΑΕ» ζητώντας να ληφθούν μέτρα, όπως βελτίωση της κλίσης του δρόμου και τοποθέτηση αντιολισθητικού ασφαλτοτάπητα, καθώς, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, στο συγκεκριμένο σημείο έχει καταγραφεί αυξημένη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές, μόνο το πρώτο επτάμηνο της φετινής χρονιάς στο συγκεκριμένο σημείο και την ευρύτερη περιοχή των στροφών του ΤΙΤΑΝ έχουν σημειωθεί τουλάχιστον 200 τροχαία ατυχήματα με υλικές ζημίες, με τα μεγαλύτερα προβλήματα να παρατηρούνται μόλις πέσουν οι πρώτες σταγόνες βροχής.
«Παγίδα»
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο έγγραφο της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, που απευθυνόταν στην εταιρία «Εγνατία Οδός ΑΕ», «θεμελιώδη παράγοντα για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων στην εν λόγω οδό φαίνεται να αποτελεί και η ύπαρξη επικίνδυνων και απότομων καμπυλών πριν από τη συμβολή της συνδετήριας οδού με τον κόμβο ΤΙΤΑΝ». Οπως προκύπτει από τα στοιχεία, στο συγκεκριμένο σημείο τα τελευταία 2,5 χρόνια έχουν σημειωθεί 15 ατυχήματα εκ των οποίων το ένα θανατηφόρο. Σε άλλα τρία, συνολικά τέσσερις άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά, ενώ στα υπόλοιπα έντεκα καταγράφηκαν 18 ελαφρά τραυματίες. Ωστόσο, τα ατυχήματα υλικών ζημιών είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο, ενώ όποτε σημειώνεται βροχόπτωση μπορεί να καταγραφούν δέκα ή και περισσότερα ατυχήματα με υλικές ζημίες μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.
Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργος Θάνογλου, στο συγκεκριμένο σημείο σημειώνεται την τελευταία περίοδο ένας πολύ μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων, γεγονός που προκαλεί έντονη ανησυχία. «Η κλίση του δρόμου στο συγκεκριμένο σημείο δεν είναι σωστή, με αποτέλεσμα τα οχήματα που κινούνται εκεί -και συγκεκριμένα στην αριστερή πλευρά- να μην μπορούν να "κρατηθούν" στη λωρίδα κυκλοφορίας τους και να βγαίνουν από το δρόμο. Ατυχήματα συμβαίνουν ακόμη και με καλό καιρό. Ωστόσο, μόλις βρέξει ή ακόμη χειρότερα μόλις χιονίσει και ο ασφαλτοτάπητας γίνεται ολισθηρός, δεν προλαβαίνουμε να δεχόμαστε κλήσεις για ατυχήματα», εξηγεί ο κ. Θάνογλου. Ο ίδιος αναφέρει ότι ανάλογα προβλήματα υπήρχαν και στο ύψος του τούνελ, ωστόσο μόλις έγιναν κάποιες παρεμβάσεις και βελτιώθηκε η κλίση τα ατυχήματα μειώθηκαν σημαντικά.
Ζητούν τη λήψη μέτρων
Η διεύθυνση Τροχαίας ζητά από την «Εγνατία Οδό ΑΕ» να τοποθετηθεί αντιολισθητικός τάπητας, πινακίδες αναγγελίας κινδύνου που θα προειδοποιούν για τις επικίνδυνες στροφές και το ολισθηρό οδόστρωμα, καθώς και πληροφοριακή πινακίδα με τα όρια ταχύτητας. Ακόμη, σύμφωνα με την Τροχαία, θεωρείται αναγκαία και η τοποθέτηση φωτεινών ηλεκτρονικών επιγραφών ανά διαστήματα κατά μήκος της εξωτερικής περιφερειακής οδού, ώστε να ενημερώνονται εγκαίρως οι οδηγοί για ενδεχόμενο τροχαίο ατύχημα, για τυχόν κυκλοφοριακά προβλήματα ή για ανωμαλίες του οδοστρώματος. Μάλιστα, για την καλύτερη ενημέρωση των οδηγών θα πρέπει να τοποθετηθεί και φωτεινή σήμανση, ώστε οι πινακίδες να διακρίνονται ακόμη και κατά τη διάρκεια της νύχτας, αλλά και τις μέρες που επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες και η ορατότητα είναι περιορισμένη. Από την πλευρά τους, πάντως, οι υπεύθυνοι της «Εγνατίας Οδού» επισημαίνουν ότι θα γίνει αυτοψία στο χώρο και εφόσον διαπιστωθεί ότι το συγκεκριμένο τμήμα ανήκει στην Εγνατία οδό τότε θα πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες εργασίες για τη βελτίωση της γεωμετρίας στο σημείο, αλλά και για την τοποθέτηση ασφαλτοτάπητα.
 Αξίζει να σημειωθεί ότι η περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης προέβλεπε την εξυπηρέτηση 25.000 οχημάτων ημερησίως, ωστόσο σήμερα εξυπηρετεί τουλάχιστον 120.000 οχήματα την ημέρα. Μάλιστα, μελέτες έχουν εντοπίσει μία σειρά από σοβαρά προβλήματα, τα οποία μετατρέπουν την περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης σε δρόμο - παγίδα. Οι λανθασμένες κλίσεις του οδοστρώματος, που έχουν καταγραφεί σε διάφορα σημεία, είναι ίσως ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα, ενώ έχουν αναφερθεί -μεταξύ άλλων- ανυπαρξία λωρίδας έκτακτης ανάγκης και χώρων στάθμευσης, ύπαρξη τμημάτων με φθορές στο οδόστρωμα, φθαρμένες πινακίδες σήμανσης, αλλά και φθαρμένη διαγράμμιση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: