Ναύαρχος του Λιμενικού με πολυετή υπηρεσία σε κρίσιμες υπηρεσίες του
σώματος φαίνεται ότι είχε κεντρικό ρόλο σε μεγάλο κύκλωμα διακίνησης
λαθραίων τσιγάρων, με τη συμμετοχή τουλάχιστον 20 ατόμων.
Το κύκλωμα, το οποίο αποτελούνταν από τέσσερις υποομάδες, έχει εξαρθρώσει τις τελευταίες ώρες η Υποδιεύθυνση Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής. Μέχρι στιγμής έχουν συλληφθεί 18 άτομα, ανάμεσα στα οποία τέσσερις αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο ναύαρχος είχε τον τελευταίο καιρό ευρύτερο εποπτικό ρόλο, παρέχοντας στο κύκλωμα πληροφορίες για τις κινήσεις των διωκτικών αρχών. Προ μερικών ετών υπήρχαν πάλι ενδείξεις συμμετοχής του σε κύκλωμα τότε διακίνησης λαθρομεταναστών, χωρίς όμως οποιαδήποτε υπηρεσιακή συνέχεια.
Μέχρι στιγμής έχουν κατασχεθεί μία νταλίκα με φορτίο 156.500 πακέτα λαθραία τσιγάρα καθώς και 160.000 ευρώ που προέρχονται από το λαθρεμπόριο.
Επίσης είναι σε εξέλιξη έρευνα σε συνεργασία με τις αρμόδιες τελωνειακές Αρχές σε αποθήκη στην Ελευσίνα, όπου έχουν εντοπιστεί μεγάλες ποσότητες τσιγάρων.
Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. έφτασαν στα ίχνη του κυκλώματος μετά από πολυήμερες παρακολουθήσεις των λαθρεμπόρων αλλά και με την χρήση του συστήματος υποκλοπών της ΕΥΠ και της ΕΛ.ΑΣ. που κατέγραψε χιλιάδες συνομιλίες των εμπλεκομένων.
Οι έρευνες για την υπόθεση ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2011 και επεκτάθηκαν στην Αττική, στην Πάτρα, στα Ιωάννινα και σε άλλες πόλεις ενώ οι διαφυγόντες δασμοί υπολογίζονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Όπως προέκυψε τα μέλη των τεσσάρων ομάδων ακολουθούσαν συγκεκριμένη μέθοδο για να εισάγουν τα λαθραία τσιγάρα αλλά και τρόπους για να παραπλανούν τις αρμόδιες διωκτικές και ελεγκτικές Αρχές.
Ειδικότερα χρησιμοποιούσαν φορτηγά πλοία (που εκμίσθωναν ή κατείχαν) ή εισήγαγαν τα λαθραία τσιγάρα, μέσω εμπορευματοκιβωτίων ( κοντέϊνερς ) από τρίτες χώρες, προς την χώρα μας και στη συνέχεια με φορτηγά διεθνών μεταφορών τα προωθούσαν στην ελληνική αγορά ή σε αγορές των χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα πλοία που χρησιμοποιούσαν, είχαν σημαία τρίτων χωρών, και έπλεαν σε διεθνή ύδατα έχοντας παράλληλα κλειστά τα συστήματα εντοπισμού και δήλωσης πορείας και θέσης για να αποφεύγουν τους ελέγχους από τους λιμενικούς. Μάλιστα τα σκάφη δηλώνονταν ως κενά φορτίου είτε ότι μετέφεραν νόμιμο φορτίο το οποίο δεν υπόκειται σε εδικό φορολογικό έλεγχο.
Στη συνέχεια τα λαθραία τσιγάρα ξεφορτώνονταν από τα πλοία σε ερημικές ή απόμερες παραλίες, φορτώνονταν σε φορτηγά με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, και τα μετέφεραν σε αποθήκες.
Προκειμένου να έχουν «ασφαλή» δρομολόγιο, για την ώρα και το σημείο εκφόρτωσης αλλά και για να ενημερώνονται για τις κινήσεις των λιμενικών είχαν «στρατολογήσει» στελέχη του Λιμενικού που μπορούσαν να τους παράσχουν τις πληροφορίες που ήθελαν.
Υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. μιλούν για μια από τις μεγαλύτερες υποθέσεις διακίνησης λαθραίων τσιγάρων που έχει ανακαλυφθεί ποτέ.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Το κύκλωμα, το οποίο αποτελούνταν από τέσσερις υποομάδες, έχει εξαρθρώσει τις τελευταίες ώρες η Υποδιεύθυνση Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής. Μέχρι στιγμής έχουν συλληφθεί 18 άτομα, ανάμεσα στα οποία τέσσερις αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο ναύαρχος είχε τον τελευταίο καιρό ευρύτερο εποπτικό ρόλο, παρέχοντας στο κύκλωμα πληροφορίες για τις κινήσεις των διωκτικών αρχών. Προ μερικών ετών υπήρχαν πάλι ενδείξεις συμμετοχής του σε κύκλωμα τότε διακίνησης λαθρομεταναστών, χωρίς όμως οποιαδήποτε υπηρεσιακή συνέχεια.
Μέχρι στιγμής έχουν κατασχεθεί μία νταλίκα με φορτίο 156.500 πακέτα λαθραία τσιγάρα καθώς και 160.000 ευρώ που προέρχονται από το λαθρεμπόριο.
Επίσης είναι σε εξέλιξη έρευνα σε συνεργασία με τις αρμόδιες τελωνειακές Αρχές σε αποθήκη στην Ελευσίνα, όπου έχουν εντοπιστεί μεγάλες ποσότητες τσιγάρων.
Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. έφτασαν στα ίχνη του κυκλώματος μετά από πολυήμερες παρακολουθήσεις των λαθρεμπόρων αλλά και με την χρήση του συστήματος υποκλοπών της ΕΥΠ και της ΕΛ.ΑΣ. που κατέγραψε χιλιάδες συνομιλίες των εμπλεκομένων.
Οι έρευνες για την υπόθεση ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2011 και επεκτάθηκαν στην Αττική, στην Πάτρα, στα Ιωάννινα και σε άλλες πόλεις ενώ οι διαφυγόντες δασμοί υπολογίζονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Όπως προέκυψε τα μέλη των τεσσάρων ομάδων ακολουθούσαν συγκεκριμένη μέθοδο για να εισάγουν τα λαθραία τσιγάρα αλλά και τρόπους για να παραπλανούν τις αρμόδιες διωκτικές και ελεγκτικές Αρχές.
Ειδικότερα χρησιμοποιούσαν φορτηγά πλοία (που εκμίσθωναν ή κατείχαν) ή εισήγαγαν τα λαθραία τσιγάρα, μέσω εμπορευματοκιβωτίων ( κοντέϊνερς ) από τρίτες χώρες, προς την χώρα μας και στη συνέχεια με φορτηγά διεθνών μεταφορών τα προωθούσαν στην ελληνική αγορά ή σε αγορές των χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα πλοία που χρησιμοποιούσαν, είχαν σημαία τρίτων χωρών, και έπλεαν σε διεθνή ύδατα έχοντας παράλληλα κλειστά τα συστήματα εντοπισμού και δήλωσης πορείας και θέσης για να αποφεύγουν τους ελέγχους από τους λιμενικούς. Μάλιστα τα σκάφη δηλώνονταν ως κενά φορτίου είτε ότι μετέφεραν νόμιμο φορτίο το οποίο δεν υπόκειται σε εδικό φορολογικό έλεγχο.
Στη συνέχεια τα λαθραία τσιγάρα ξεφορτώνονταν από τα πλοία σε ερημικές ή απόμερες παραλίες, φορτώνονταν σε φορτηγά με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, και τα μετέφεραν σε αποθήκες.
Προκειμένου να έχουν «ασφαλή» δρομολόγιο, για την ώρα και το σημείο εκφόρτωσης αλλά και για να ενημερώνονται για τις κινήσεις των λιμενικών είχαν «στρατολογήσει» στελέχη του Λιμενικού που μπορούσαν να τους παράσχουν τις πληροφορίες που ήθελαν.
Υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. μιλούν για μια από τις μεγαλύτερες υποθέσεις διακίνησης λαθραίων τσιγάρων που έχει ανακαλυφθεί ποτέ.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου