Η Renee Richardson Gosline, καθηγήτρια στο MIT απέδειξε πρόσφατα με έρευνά της ότι οι άνθρωποι κρίνουν κατά πόσον μια πολυτελής τσάντα είναι αυθεντική βασισμένοι στο ποια ή ποιος την κρατάει. Εν ολίγοις μια ψεύτικη Louis Vuitton φαντάζει αληθινή στα χέρια μια γυναίκας με υψηλή κοινωνική θέση, καλή δουλειά ή προφίλ επώνυμης. Τα πολυτελή προϊόντα είναι κατ’ αρχήν ακριβά λόγω της εξαιρετικής ποιότητάς τους. Η αίσθηση ενός καλού υφάσματος, δέρματος ή μετάλλου δικαιολογεί την τιμή τους. Ωστόσο στις μέρες μας δικαιώνεται παράλληλα η θεωρία που ανέπτυξε ο κοινωνιολόγος Thorstein Veblen, 100 χρόνια πριν, περί κατανάλωσης προϊόντων που βελτιώνουν από μόνα τους το κοινωνικό μας status. Αυτά τα αντικείμενα μας διαφοροποιούν από τους άλλους που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να τα αποκτήσουν. Ακόμα και αυτή η λογική μπορεί να οδηγεί στην περαιτέρω αύξηση της τιμής κάποιων πολυτελών προϊόντων.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου