Το
ζήτημα της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα –
Θεσσαλονίκη θέτουν ο πρόεδρος και οι βουλευτές της Δημοκρατικής
Αριστεράς με ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Περιβάλλοντος,
Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Στο κείμενο της ερώτησης που
υπογράφουν ο Φώτης Κουβέλης, ο Γρηγόρης Ψαριανός, ο Θανάσης Λεβέντης και
ο Νίκος Τσούκαλης, αναφέρουν τα εξής:
Στις 9 Νοεμβρίου, εν μέσω της άτυπης «ακυβερνησίας», κατά τη διάρκεια συζήτησης του Σ/Ν « Νέος Τρόπος ¨Έκδοσης Αδειών Δόμησης, Ελέγχου Κατασκευών και λοιπές Διατάξεις» υπερψηφίστηκε τροπολογία με την οποία εξαιρούνται των απαγορεύσεων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα πετρελαιοκίνητα που καλύπτουν τις προδιαγραφές EURO 5 και EURO 6. Η τροπολογία έγινε δεκτή παρά την αντίθετη γνωμοδότηση της επιτροπής Περιβάλλοντος, χωρίς περαιτέρω διαβούλευση και χωρίς να υπάρχουν απτά στοιχεία που να επιβάλλουν την αναγκαιότητα της άρσης τη δεδομένη στιγμή.
Σύμφωνα με έρευνες, το 80% των πετρελαιοκίνητων οχημάτων (ταξί, λεωφορεία, φορτηγά) που κινούνται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι παλαιά και χρειάζονται αντικατάσταση, ενώ αντίστοιχα ποσοστά υπάρχουν και στην Αθήνα. Αυτό καταδεικνύει την έλλειψη ελέγχων, που σε συνδυασμό με την αδυναμία πάταξης της λαθρεμπορίας πετρελαίου, όπου το 30-40% του πετρελαίου κίνησης νοθεύεται με πετρέλαιο θέρμανσης, έχει ως αποτέλεσμα να εκλύονται μεγάλες ποσότητες θείου ,οι οποίες μαζί με το όζον και τα οξείδια του αζώτου δημιουργούν μια αποπνικτική ατμόσφαιρα. Η χρήση νοθευμένου πετρελαίου εξάλλου προκαλεί και φθορές στα οχήματα.
Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι ακόμα και οι υπέρμαχοι της αναγκαιότητας του μέτρου δεν κρύβουν την ανησυχία τους τόσο για τα ήδη υπάρχοντα πετρελαιοκίνητα οχήματα, όσο κυρίως για την κατάσταση που επικρατεί στη αγορά καυσίμων,
ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1. Έχουν υπολογιστεί οι συνέπειες στην ατμόσφαιρα από την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη; Θα ενταθούν οι έλεγχοι; Αν ναι, ποια μέτρα θα υπάρξουν για την εντατικοποίηση των ελέγχων;
2. Θα εφαρμοστεί ένας περιβαλλοντικός – πράσινος δακτύλιος; Αν ναι, ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα; 3. Ποιά μέτρα θα ληφθούν για την αντικατάσταση παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων; Ποιος είναι ο σχεδιασμός για τα κρατικά πετρελαιοκίνητα οχήματα;
Στις 9 Νοεμβρίου, εν μέσω της άτυπης «ακυβερνησίας», κατά τη διάρκεια συζήτησης του Σ/Ν « Νέος Τρόπος ¨Έκδοσης Αδειών Δόμησης, Ελέγχου Κατασκευών και λοιπές Διατάξεις» υπερψηφίστηκε τροπολογία με την οποία εξαιρούνται των απαγορεύσεων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα πετρελαιοκίνητα που καλύπτουν τις προδιαγραφές EURO 5 και EURO 6. Η τροπολογία έγινε δεκτή παρά την αντίθετη γνωμοδότηση της επιτροπής Περιβάλλοντος, χωρίς περαιτέρω διαβούλευση και χωρίς να υπάρχουν απτά στοιχεία που να επιβάλλουν την αναγκαιότητα της άρσης τη δεδομένη στιγμή.
Σύμφωνα με έρευνες, το 80% των πετρελαιοκίνητων οχημάτων (ταξί, λεωφορεία, φορτηγά) που κινούνται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι παλαιά και χρειάζονται αντικατάσταση, ενώ αντίστοιχα ποσοστά υπάρχουν και στην Αθήνα. Αυτό καταδεικνύει την έλλειψη ελέγχων, που σε συνδυασμό με την αδυναμία πάταξης της λαθρεμπορίας πετρελαίου, όπου το 30-40% του πετρελαίου κίνησης νοθεύεται με πετρέλαιο θέρμανσης, έχει ως αποτέλεσμα να εκλύονται μεγάλες ποσότητες θείου ,οι οποίες μαζί με το όζον και τα οξείδια του αζώτου δημιουργούν μια αποπνικτική ατμόσφαιρα. Η χρήση νοθευμένου πετρελαίου εξάλλου προκαλεί και φθορές στα οχήματα.
Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι ακόμα και οι υπέρμαχοι της αναγκαιότητας του μέτρου δεν κρύβουν την ανησυχία τους τόσο για τα ήδη υπάρχοντα πετρελαιοκίνητα οχήματα, όσο κυρίως για την κατάσταση που επικρατεί στη αγορά καυσίμων,
ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1. Έχουν υπολογιστεί οι συνέπειες στην ατμόσφαιρα από την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη; Θα ενταθούν οι έλεγχοι; Αν ναι, ποια μέτρα θα υπάρξουν για την εντατικοποίηση των ελέγχων;
2. Θα εφαρμοστεί ένας περιβαλλοντικός – πράσινος δακτύλιος; Αν ναι, ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα; 3. Ποιά μέτρα θα ληφθούν για την αντικατάσταση παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων; Ποιος είναι ο σχεδιασμός για τα κρατικά πετρελαιοκίνητα οχήματα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου