Μαθήματα «εξυπηρέτησης πελατών» θα κληθούν να παρακολουθήσουν οι ταξιτζήδες. Μεταξύ άλλων, θα εκπαιδευτούν να καταλαβαίνουν πότε ο πελάτης προτιμάει την ησυχία του, και να κρατούν σε αυτήν την περίπτωση το στόμα τους κλειστό. Αλλά μη χαίρεστε.
Μη χαίρεστε διότι όλα αυτά συμβαίνουν στο Λονδίνο, όχι στην Αθήνα... Για να γίνει κάποιος «cabbie», να πάρει άδεια οδήγησης των θρυλικών μαύρων ταξί της βρετανικής πρωτεύουσας, οφείλει να απομνημονεύσει την επονομαζόμενη «Γνώση», έναν αναλυτικό χάρτη της πόλης. Σύμφωνα ωστόσο με τον Τζον Μέισον, τον επικεφαλής του αρμόδιου τμήματος για τα ταξί στον Οργανισμό Μεταφορών του Λονδίνου, στη σύγχρονη εποχή και με τον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν πλέον τα μαύρα ταξί από τα ιδιωτικά minicabs, η προετοιμασία αυτή δεν επαρκεί. Στο πλαίσιο λοιπόν της σχεδιαζόμενης αναθεώρησης του συστήματος αδειοδότησης, ο Μέισον σκέφτεται να προσθέσει υποχρεωτικά μαθήματα «εξυπηρέτησης πελατών», καθώς και μαθήματα πράσινης οδήγησης.
Τι ακριβώς σημαίνει όμως (στο Λονδίνο) εξυπηρέτηση πελατών; Σημαίνει πως ο υποψήφιος οδηγός ταξί θα μαθαίνει πώς να καλωσορίζει τους πελάτες, πώς να μεταφέρει πελάτες με αναπηρία, πώς να αντιμετωπίζει στρεσογόνες καταστάσεις και πώς να καταλαβαίνει πότε μπορεί να πιάσει την κουβέντα στον πελάτη και πότε όχι. «Καμιά φορά ίσως είναι καλύτερο να κρατάς το στόμα σου κλειστό όταν πιάνεις από τον πελάτη το μήνυμα πως περνάει μια δύσκολη μέρα», λέει στους «Financial Τimes» ο Τζον Μέισον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου