Της Χάρης Ποντίδα
Μπορεί οι Έλληνες να μην αγοράζουν ακόμη πολλή μουσική μέσω Ίντερνετ, αλλά αναδεικνύονται σε πρωταθλητές αγοράς μέσω κινητών τηλεφώνων- ανοίγοντας στην Ελλάδα μια νέα αγορά
Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, μια νέα μουσική βιομηχανία καθιερώνεται, ιδιαίτερα στην Ελλάδα: η ψηφιακή... δισκογραφία μέσω κινητών τηλεφώνων. Είναι αυτή που μας κάνει να βλέπουμε στο Μετρό, τόσους επιβάτες με ακουστικά συνδεδεμένα στο κινητό τους. Τα κινητά τρίτης γενιάς μας φέρνουν στην εποχή που ακόμη και τα mp3 player θα είναι παρελθόν-αφού θα είναι τα τηλέφωνα mp3 player. Δισκογραφία, τηλεφωνία, αλλά και οι λεγόμενοι πάροχοι που βρίσκουν μουσικό υλικό και το πουλούν στην κινητή τηλεφωνία δημιούργησαν μια νέα αγορά, όπου η μουσική αναδεικνύεται σε... πολύφερνη νύφη, από την οποία όλοι έχουν να κερδίσουν-εκτός από τα μικρά δισκοπωλεία.
Η πώληση CD μέρα με την ημέρα φθίνει ενώ οι πωλήσεις τραγουδιών μέσω Ίντερνετ και κινητών αυξάνονται εντυπωσιακά: μέχρι το 2012 οι πωλήσεις digital στην Αμερική τουλάχιστον θα έχουν ξεπεράσει τις φυσικές πωλήσεις μουσικής. «Δεν έχουμε τα ίδια νούμερα στην Ελλάδα» μάς λέει ο Ηλίας Παντελόπουλος , υπεύθυνος του digital τμήματος της Sony Μusic. «Κατ΄ αρχήν η δική μας αγορά είναι mobile driven.
Έχουμε μεγαλύτερες πωλήσεις μουσικής μέσω κινητών τηλεφώνων παρά μέσω Ίντερνετ. Είμαστε πρώτοι στο mobile στην Ευρώπη και τελευταίοι στο Ίντερνετ».
Ένας από τους λόγους που το mobile έρχεται πρώτο, όπως διαπίστωσε και το 5o Forum Μουσικής του «Μad», είναι ότι οι νεαρές ηλικίες που κατέχουν την τεχνολογία δεν διαθέτουν πιστωτική κάρτα. Ενώ αντιστοίχως το 93% του πληθυσμού διαθέτει κινητό.
Στην Ελλάδα oι digital πωλήσεις δεν ξεπερνούν ακόμη το 14% των φυσικών πωλήσεων γιατί οι νέες τάσεις έρχονται καθυστερημένα. «Το κινητό είναι σίγουρα ένα νέο κανάλι προώθησης και διανομής της μουσικής- όπως και το digital γενικότερα» μάς λέει η Ελένη Βαζάκα από τη Μinos ΕΜΙ.(ΝΕΑ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου