Η ΣΥΝΕΧΗΣ και ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ έχει ΝΕΟ όνομα: Presscopy

Η ΣΥΝΕΧΗΣ και ΕΓΚΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ έχει ΝΕΟ όνομα: Presscopy

To mediacopy σας ευχαριστεί για την προτίμησή σας. Για καλύτερη και ΑΜΕΣΗ ενημέρωση δημιουργήσαμε το Presscopy με ΟΛΑ τα τελευταία ΝΕΑ και ΡΕΠΟΡΤΑΖ. Στο mediacopy θα διαβάζετε ΜΟΝΟ τις περιλήψεις των θεμάτων του Presscopy .

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

Λουκέτα με... ονοματεπώνυμο

Λουκέτα με... ονοματεπώνυμο από μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις που αδυνατούν να αποπληρώσουν τα χρέη τους αναμένουν το επόμενο διάστημα οι τράπεζες, προδιαγράφοντας έτσι το ζοφερό μέλλον της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Λουκέτα στην αγορά  Η μείωση του τζίρου και της παραγωγής αλλά και το κλείσιμο της κάνουλας της τραπεζικής χρηματοδότησης οδηγούν σε κλείσιμο χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις και -για πρώτη φορά- μεσαίες και μεγάλες εταιρείες.
Στελέχη της τραπεζικής αγοράς κάνουν λόγο για ονόματα που θα κάνουν πάταγο από όλους τους κλάδους της οικονομίας, προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις στην απασχόληση και στην οικονομία γενικότερα.
Την εξέλιξη αυτή επισπεύδει η συνεχιζόμενη και έντονη πτώση της τραπεζικής χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις, καθώς τον περασμένο μήνα τα νέα δάνεια που δόθηκαν ήταν μόλις 348 εκατ. ευρώ έναντι 1,1 δισ. ευρώ που ήταν τον Ιανουάριο του περασμένου χρόνου. Αποτυπώνεται επίσης στον τζίρο που συγκεντρώνουν οι επιχειρήσεις, ο οποίος είναι έντονα πτωτικός όλους τους προηγούμενους μήνες, αλλά και στον αριθμό των ακάλυπτων επιταγών και των απλήρωτων συναλλαγματικών που έχουν στα χέρια τους οι τράπεζες.
Οι ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ τονίζουν ότι για πρώτη φορά παρατηρείται μείωση στην κατανάλωση και στροφή των καταναλωτών στα συνοικιακά μικρομάγαζα για λίγες και απαραίτητες αγορές, έστω και αν τα είδη εκεί πωλούνται ακριβότερα.
Στα αυτοκίνητα, το κατά πολλούς απόλυτο δείγμα ευημερίας, καταγράφεται ραγδαία μείωση των πωλήσεων.
Σημαντική αιτία αυτής της συμπεριφοράς των καταναλωτών είναι η αδυναμία δανεισμού τους από τις τράπεζες, είτε μέσω στεγαστικών είτε μέσω καταναλωτικών δανείων και πιστωτικών καρτών.
Ωστόσο, τα χειρότερα έπονται, αφού δεν φαίνεται να υπάρχει «φως στο τούνελ» της περικοπής αναγκαίων αγαθών, όπως τουλάχιστον πιστεύουν οι ίδιοι οι καταναλωτές αλλά και όπως προκύπτει από τους σχεδιασμούς των επιχειρήσεων στην αντιμετώπιση της κρίσης, που θα είναι η μείωση στο λειτουργικό κόστος, γεγονός που συνεπάγεται νέες απολύσεις.
Οι δείκτες ασφυξίας
9,5% μειώθηκε ο κύκλος εργασιών στη βιομηχανία τον Νοέμβριο 2009 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008, ενώ κατά 10,9% μειώθηκαν οι πωλήσεις (τεμάχια) στο λιανεμπόριο. Αξιοσημείωτη είναι η μείωση του τζίρου κατά 8,9% των σούπερ μάρκετ κατά 8,9% και 15,4% των πολυκαταστημάτων.
9,5% έχει μειωθεί ο τζίρος των καταστημάτων ένδυσης και υπόδυσης σε ετήσια βάση (Νοέμβριος 2009 - Νοέμβριος 2008), 8,1% είναι η μείωση στον κλάδο επίπλου-ηλεκτρικών ειδών-οικιακού εξοπλισμού, 17,7% στον κλάδο βιβλίων-χαρτικών και 31% στο κλάδο των καυσίμων. Μιας και κάθε οικογένεια προσπαθεί να αμυνθεί στη κρίση με περικοπές.
200 χιλ. άτομα έχουν χάσει τη δουλειά τους από τα τέλη του 2008

Δεν υπάρχουν σχόλια: